دسته‌بندی نشده

نگاه نزدیک به اينفينيتي QX30 با دوبله فارسي

بررسی خودرو اینفینیتی با دوبله اختصاصی سایت فونل

نگاه نزدیک به اينفينيتي QX30 با دوبله فارسي: برای اینکه نتیجه‌گیری درستی از کیفیت ساخت جدیدترین محصول اینفینیتی داشته باشیم، بیش از یک سال با آن رانندگی کردیم. حالا، می‌توانیم با قاطعیت درباره‌ی قابلیت‌های کراس‌اور جذاب اینفینتی QX30، صحبت کنیم.

در بازار امریکا، نمونه‌ی 2دیفرانسیل از QX30 با آپشن‌های سری پرمیوم و رنگ متالیک، حدود 47 هزار دلار قیمت دارد. مدل پرمیوم، 10هزار دلار از نسخه‌ی پایه گران‌تر است. اگر حالا و پس از یک سال رانندگی قصد فروش QX30 داشته باشیم، حدود 20درصد از سرمایه‌ی ما کم خواهد شد و خریدار، رقمی بین 29.5 تا 32.5 هزار دلار، برای آن پرداخت خواهد کرد. البته باید توجه داشته باشید که فروش یک خودروی مدرن، تنها یک سال پس از خرید، اشتباه بزرگی است.

در یک سال گذشته، 15 هزار کیلومتر با اینفینتی QX30 رانندگی کردیم و میانگین مصرف سوخت ما، 10.3 لیتر در 100 کیلومتر بود. در بروشورهای شرکت سازنده و بنیاد محیط زیست امریکا (EPA) میانگین مصرف سوخت 9.5 لیتر در 100 کیلومتر عنوان شده است که با توجه به رانندگی ما در شهر و ترافیک‌ کالیفرنیا، منطقی به نظر می‌رسد.

در موضوع کیفیت ساخت و استهلاک، ایرادی به اینفینتی QX30  وارد نیست. در یک سال گذشته، هیچ هزینه‌ای روی دست ما نگذاشت و در تمامی 15 هزار کیلومتر رانندگی، نیازی به خدمات گارانتی پیدا نکرد. تمام آپشن‌ها و امکانات خودرو، به خوبی روز اول کار می‌کنند و البته ما هم، در استفاده از آن‌ها، زیاده‌روی نکردیم.

آنچه مورد تحسین کارشناسان ما قرار گرفت، پیشرانه‌ی 2 لیتری توربوشارژ و گیربکس اتوماتیک 7 سرعته مجهز به دبل کلاچ با قدرت 208 اسب بخار و گشتاور 350 نیو‌تن‌متر بود که سرعت‌گیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت 6.2 ثانیه و نهایت سرعت 210 کیلومتر بر ساعت فراهم می‌کند. سیستم استارت و استاپ هوشمند پیشرانه، تاثیر زیادی بر کاهش مصرف سوخت دارد؛ اما در شتاب‌گیری اولیه، آزار دهنده خواهد بود. این فناوری در کنار دیگر کلیدهای متعدد روی داشبورد با یک دکمه‌ی اضافی کنترل می‌شود که شبیه به اظهارنظرهای سیاسی در فیسبوک، خسته‌کننده و زمان‌بر است.

فناوری دید 360 درجه هم، عملکرد بسیار خوبی دارد؛ اما همیشه پس از انتخاب دنده عقب، روی نمایشگر ظاهر می‌شود و راننده مجبور به خاموش کردن آن به صورت دستی خواهد بود.

یکی دیگر از چالش‌های رانندگی با اینفینتی QX30، استفاده از سیستم سرگرمی است. سال‌ها قبل، محصولات اینفینیتی از بهترین رابط‌های کاربری برای کنترل امکانات مرتبط با نمایشگر استفاده می‌کردند؛ اما حالا، نسخه‌ای قدیمی از ناوبری ماهواره‌ای در QX30 دیده می‌شود که البته فاقد رابط اپل کارپلی و اندروید اتو است.

در مقایسه با دیگر کراس‌اورهای هم‌قیمت، کمبود فضای کافی در قسمت بار و فقدان جک برقی برای باز و بسته کردن درپوش صندوق، به شدت احساس می‌شود. ردیف دوم هم، بر خلاف صندلی‌های جلو، مناسب افراد بلند قد نیست.

در سمت دیگر ماجرا، کوچک‌بودن بدنه‌ی اینفینتی QX30 نسبت به شاسی‌بلندهای هم‌قیمت در بازار جهانی، نکته‌ی مثبت محسوب می‌شود. این موضوع، هیجان رانندگی با خودرو را افزایش می‌دهد و حس یک محصول اسپرت را منتقل می‌کند.

QX30  با رقبای مشهوری مثل ولوو XC40، بی‌ام‌و X1 و لکسوس UX، مقایسه می‌شود. از نظر جذابیت ظاهری، می‌توان امتیاز بسیار خوبی به محصول اینفینتی داد و طراحی بدنه‌ی آنرا، تحسین کرد.

در مجموع و پس از یک سال رانندگی با QX30، امتیاز کامل و عالی به این خودرو، تعلق نمی‌گیرد. البته بسیاری از کارشناسان ما، همچنان علاقه‌مند خرید این محصول ساخت زیر مجموعه‌ی نیسان هستند.

 

×
×



برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن

بلوک تبلیغ حذف شد

با غیرفعال کردن بلوک تبلیغات از ما حمایت کنید.